Організація системи залікової роботи з інформатики для учнів 10-х класів із заочною формою навчання у вечірній школі



Скорик Наталія Валеріївна,
учитель математики та інформатики  Харківської вечірньої школи №37



Організація системи залікової роботи з інформатики
 для учнів 10-х класів із заочною формою навчання
 у вечірній школі

Складання заліку — важливий елемент підбиття підсумків на­вчання учнів вечірніх шкіл з навчального предмета інформатика. Залік дає змогу визначити якість знань, отриманих учнем, ступінь сформованості навичок і вмінь та життєвих компетентностей: уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, систематизувати, оцінювати та робити висновки.
Відповідно до Робочого навчального плану школи інформатика вивчається в 10–12 класах в обсязі 0,5 години на тиждень. У 10 класі вивчається три теми з інформатики: «Інформаційні технології у навчанні», «Текстовий процесор», «Комп’ютерні презентації та публікації».
Відповідно до Робочого навчального плану школи з інформатики у 10 класі передбачено один залік. Відповідно до календарного планування залік проводиться після вивчення теми «Текстовий процесор».Для більшглибокого контролю знань та вмінь учнів учитель, за бажанням, може проводити залік із кожної теми.
       Під час залікових занять, на які відводиться певний час, кожному учневі виставляється оцінка за письмову відповідь з матеріалу, засвоєння якого підлягає контролю, та за виконання практичного завдання, з урахуванням того, як він працював на уроках під час вивчення теми чи розділу.
Основні вимоги  до знань, умінь учнів
Учень:
пояснює:
·        правила стильового оформлення документів різних типів;
·        поняття шаблону документа;
використовує:
·        різні режими перегляду документа;
·        майстер створення документів;
·        стилі символів та абзаців для форматування тексту й визначення схеми документа;
·        шаблони документів;
·        інструменти для креслення й настроювання властивостей таблиць у текстовому документі;
·        схему документа для перегляду його змісту та навігації ним;
вміє:
·        створювати нумеровані й марковані списки;
·        імпортувати зображення в текстовий документ;
·        створювати в текстовому документі таблиці довільного рівня складності;
·        вставляти в документ зображення та настроювати їхні властивості;
·        настроювати параметри сторінок та створювати колонтитули;
·        створювати зміст документа в автоматичному режимі;
·        роздруковувати документ на принтері.

План підготовки до заліку
Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г. Інформатика. Рівень стандарту.Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ «Школяр» 2010
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Завдання у підручнику
1
Робота із вставленими в текст зображеннями. Налаштуваннясередовища текстового процесора
§13
2
Практична робота №1.Робота із зображеннями та організаційними діаграмами
§14
3
Робота з таблицями в середовищі текстового процесора.
§15
4
Практична робота №2.Робота з таблицями і зображеннями
§16
5
Оформлення сторінок текстового документа
§17
6
Шаблони документів. Макроси. Друк документів
§18
7
Практична робота №3. Робота зі стилями та шаблонами документів
§19
8
Практична робота №4. Створення та використання макросів
§20

Запитання і завдання для самоперевірки
1. Як створити фрагмент зображень?
2. Як можна повертати вставлене зображення?
3. Як змінити порядок розміщення зображень у різних шарах текстового документа?
4. Як працювати з вставленими в текст організаційними діаграмами?
5. Що називають списками у текстовому документі? Які особливості нумерованих і маркірованих списків?
6. Як налагодити панелі інструментів під час роботи з текстовим процесором?
7. Якими способами можна створити таблицю у середовищі текстового процесора?
8. Як змінювати розміри таблиці, висоту рядків і ширину стовпців?
9. Як налагодити значення параметрів меж таблиці?
10. Як об’єднувати й розбивати клітинки таблиці?
11. Як вставляти та видаляти рядки та стовпці таблиці?
12. Як правильно працювати із заголовком таблиці?
13. Як змінити напрямок тексту та вирівняти вміст клітинок таблиці?
14. Що таке стилі символів та абзаців?
15. Значення яких параметрів сторінки можна змінювати?
16. Як створити в документі кілька розділів та змінити значення параметрів їх форматування?
17. Як додати колонтитули до документа?
18. Як вставити номери сторінок без використання панелі інструментів колонтитули?
19. Як створити зміст документа?
20. Які існують режими відображення документа у текстовому процесорі MicrosoftWord?
21. Як працювати зі схемою документа?
22. Що таке шаблон документа?
23. Які види документів можна створювати за допомогою програми MS Word?
24. Як створити новий документ на основі шаблону?
25. Як підготувати документ до друку?

Зразок залікової контрольної роботи з теми «Текстовий процесор»
для учнів  10-х  класів
Залікова контрольна робота за програмою рівня стандарту містить чотири частини, що відрізня­ються за рівнем складності (табл. 1).
Таблиця 1
Оцінювання завдань різної складності
Частина роботи

Рівень складності
Номери завдань
Кількість завдань
Кількість балів за правильну відпо­відь
Максимальна кіль­кість балів
1
1
1-3
3
1
3
2
2
3-6
3
1
3
3
3
6-9
3
1
3
4
4
10
1
3
3
Усього
12

У першій частиніатестаційної роботи запропоновано 3 завдання у тестовій форміна вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих (правильне виконання кожного завдання 1–3 оцінюється 1 балом).Завдання на вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указано лише одну літеру, якою позна­чено правильну відповідь.
У другій частиніатестаційної роботи запропоновано 3 завдання: 2 — на вибір кількох (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропонованих (правильне виконання кожного завдання 4–5 оцінюється 1 балом) та 1 — на встановлення відповідності (правильне виконання завдання 6 оцінюється 1 балом). Завдання на вибір кількох (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропо­нованих вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указано правильний список літер, якими позначено варіанти відповідей. Якщо відповідь неповна, то бали нараховуються за таким правилом: за кожний правильний варіант відповіді нараховується додатна пропорційна частка від максимальної кількості балів за це завдання, а за неправильний варіант відповіді — від’ємна (при від’ємній сумі балів за відповідь на­раховується 0 балів). Завдання на встановлення відповідності передбачає, що для кожного варіанта умови, позначеного літерою, потрібно обрати один правильний варіант відповіді, позначений циф­рою. У завданні необхідно встановити п’ять відповідностей. Якщо відпо­відь неповна, то бали нараховуються за таким правилом: за кожний правильний варіант відповіді нараховується додатна пропорційна частка від загальної кількості балів за це завдання, а за неправильний варіант відповіді — від’ємна (при від’ємній сумі балів за відповідь нараховується 0 балів). ­
Третя частина контрольної роботи складається із 3 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, слово, послідовність літер тощо).
Завдання четвертої частини виконуються на комп’ютері. Учитель може на власний розсуд, з огляду на загальний рівень досягнень учнів, їхню поточну успішність тощо, визначати частково правильні відповіді за завдання четвертої частини, дроблячи оцінку.
1 варіант
У завданнях 1–3 оберіть одну правильну відповідь.
1. Укажіть розширення файлів, у яких можуть зберігатися шаблони, створені засобами MS Word.
а)     mht, mhtl
б)    doc, docх
в)     htm, html
г)     dot, dotx
2. Укажіть правильне закінчення твердження: «Стиль об’єкта текстового процесора MS Word — це...».
а)     набір значень властивостей об’єктів певного типу, який має ім’я
б)    набір узгоджених між собою стилів оформлення об’єктів текстового документа, який має ім’я
в)     ієрархічна схема розміщення складових частин документа
г)     набір згрупованих за певними правилами та властивостями об’єктів, який має ім’я
3. Укажіть об’єкт текстового документа MS Word, який має такі властивості: розмір полів, орієнтація, розмір паперу.
а)     абзац
б)    сторінка
в)     символ
г)     список
             
            У завданнях 45 оберіть кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропонованих.
            4. Укажіть правильне закінчення твердження: «Автоматично можна створити зміст до­кумента в середовищі текстового процесора MS Word за умови, що для заголовків час­тин документа...».
а)                визначено рівень з використанням відповідних стилів заголовків
б)                застосовано стиль накреслення шрифту «напівжирний»
в)                визначено розмір шрифту, що дорівнює 16 пунктів
г)                 визначено тип шрифту, відмінний від решти тексту
д)                виконано форматування за допомогою вбудованих стилів заголовків
5. Укажіть дії, які можна виконувати для зміни структури таблиці в середовищі MS Word.
а)     додавати чи видаляти рядки
б)    додавати чи видаляти стовпці
в)     додавати чи видаляти клітинки
г)     додавати чи видаляти колонтитули
д)    об’єднувати чи розбивати клітинки попередньо створеної таблиці
6.Установіть відповідність меж властивостями таблиці текстового процесора MS Word та їхніми параметрами. 
А) розмір таблиці

    Б)ширина стовпців,висота рядків, розміри окремих клітинок
    В) спосіб обтікання таблиці текстом
    Г) межі таблиці
    Д) заливка об’єктів таблиці
1)  може набувати таких значень: без обтікання, з обтіканням навколо таблиці
2)  задається шириною таблиці в сантиметрах або у відсотках від ширини аркуша
3)  задаються в сантиметрах або відсотках від розміру таблиці; спосіб вирівнювання таблиці на сторінці може набувати таких значень: за лівою або правою межею, по центру
4) задається кольором і візерунком
5) задаються кольором, типом і шириною штриха для меж усієї таблиці або окремих її об’єктів



7. Який об’єкт текстового документаMS Wordмає характерні властивості відступів від країв полів, вирівнювання та міжрядкового інтервалу?
8. Задано фрагмент таблиці текстового документа MS Word. Запишіть формулу для обчислення середнього балу за зазначеними предметами.
Прізвище та ім’я учня
Предмети
Середній бал
Інформа-тика
Алгебра
Геомет-
рія
Фізика
Астро-
номія
Іванько
Василь
11
11
10
10
11
?

9.Як називаються службові повідомлення, розміщувані у верхньому або нижньому полі сторінки текстового документа MS Word?


10. Створити в середовищі текстового процесора MS Word задану таблицю та виконати в ній обчислення.
1. Завантажити середовище текстового процесора MS Word.
2. Створити таблицю за зразком:

Прізвище та ім`я учня
Предмети
Інформатика
Алгебра
Геометрія
Фізика
Астрономія
Іванов Борис
11
11
10
10
11
Рудий Василь
9
8
9
9
10
Скорик Олег
6
5
5
7
5
Тичина Олена
7
6
6
8
7
Середній бал





Найвищий бал





3. Виконати обчислення значень середнього й найвищого балів за предметами.
4. Вставити верхній колонтитул: прізвище та ім`я, номер варіанта контрольної роботи.
5. Вставити нижній колонтитул: дату і час.
6. Зберегти документ відповідно до специфікації C:\ZALIK\ZAL_1\v_1_10.doc.

2 варіант
У завданнях 1–3 оберіть одну правильну відповідь.
            1. Укажіть об’єкт текстового документа MS Word, який має такі властивості: стиль на­креслення, розмір, колір тексту.
а)                сторінка
б)                абзац
в)                символ
г)                 список
            2. Укажіть правильне закінчення твердження: «Вирівнювання засобами текстового про­цесора задає...».
а)                 відстань усіх рядків абзацу від межі лівого і правого полів сторінки
б)                положення початку першого рядка абзацу відносно його лівої межі
в)                 спосіб розташування рядків абзацу відносно його лівої та правої меж
г)                 відстань між рядками абзацу
3. Укажіть об’єкт текстового документа MS Word, який має такі властивості: відступ, ви­рівнювання, інтервал.
а)                сторінка
б)                абзац
в)                зображення
г)                 символ

            У завданнях 45 оберіть кілька (від 2 до 5) правильних варіантів відповіді з п’яти запропонованих.
            4. Укажіть параметри форматування, які можна застосувати до виділеного абзацу в середовищі текстового процесора MS Word.
а)                міжрядковий інтервал
б)                інтервал після абзацу
в)                відступ першого рядка абзацу
г)                 орієнтація сторінки
д)                розмір паперу
5. Укажіть правильне закінчення твердження: «У середовищі текстового процесора MS Word можна...».
а)       здійснювати швидкий пошук усіх входжень зазначеного слова або фрази
б)      знайти, замінити або видалити значення параметрів форматування знаків
в)       здійснювати пошук і заміну знаків абзацу, розривів сторінок та інших елементів
г)       здійснювати пошук і заміну всіх словоформ
д)      здійснювати пошук і заміну графічних об’єктів
6.Установіть відповідність між об’єктами, які використовують у середовищі текстового процесора , та їхніми параметрами.
а)  cимвол
б)  сторінка
в)  графічне зображення
г)   таблиця
д)  абзац
 1) відступи від країв лівого і правого полів, відступ першого рядка, вирівнювання, міжрядковий інтервал , інтервали перед і після абзацу
2) кількість рядків і стовпців, їх висота і ширина, вирівнювання за шириною і по висоті
3) шрифт, розмір, колір, стиль накреслення, зсув, інтервал між символами
4) розмір, орієнтація, розмір полів, нумерація, колонтитули
5) тип, розмір, кольори, положення, спосіб обтікання текстом


 7. Наведено команди:
Австановити в діалоговому вікні перемикач на Виділений фрагмент
Ввиділити потрібний абзац тексту
Свибрати команду Друк
Д вибрати меню Файл
Енатиснути кнопку ОК
Із літер, якими позначено команди, запишіть послідовність, що відповідає алгоритму друку окремого абзацу тексту в середовищі текстового процесора  MS Word.
8.Якою командою пункту менюВставкапотрібноскористатися для вставки в текстовий документ MS Word графічного зображення з файлу, що зберігається на диску?
9.Задано таблицю в текстовому документі MS Word. Запишіть формулу для обчислення середнього балу з інформатики.
Прізвище та ім’я учня
Предмети
Інформа-тика
Алгебра
Геомет-
рія
Фізика
Астро-
номія
Іванько
Василь
11
11
10
10
11
Рудий Василь
9
8
9
9
10
Скорик Олег
6
5
5
7
5
Тичина Олена
7
6
6
8
7
Середній бал
?





10. Створити в середовищі текстового процесора MS Wordтаблицю, виконати в ній обчислення та побудувати діаграму за наведеними даними.
1. Створити новий документ у середовищі текстового процесора MS Word.
2. Створити і відформатувати таблицю (вирівняти вміст комірок, змінити колір заливки, тип і розмір шрифту, тип рамки) за зразком.
Дані про підтримку кандидатів на посаду сільського голови, чол.
Рівні підтримки кандидата
Іванько
Петренко
Васильченко
Підтримують
130
192
30
Нейтральні
84
12
24
Не підтримують
56
66
216
Разом



3. Виконати необхідні обчислення в таблиці.
4. Побудувати засобами MS Wordдіаграму залежності рівнів підтримки кандидатів на посаду сільського голови від числа респондентів.
5. Зберегти документ відповідно до специфікації C:\ZALIK\ZAL_1\v_2_10.doc.

Література:
1. Морзе Н.В.  Інформатика: підруч. для 10 кл.загальноосвіт. навч. закл.:  рівень стандарту/Н.В.Морзе, В.П.Вембер, О.Г.Кузьмінська.К.:  Школяр,                    2010. – 304 с.: іл..
2. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи. Інформатика. Рівень стандарту. Академічний рівень. Профільний рівень  / Міністерство освіти і науки України.    Київ, 2010. – 112 с.
3. Збірники завдань для державної підсумкової атестації з інформатики минулих років.
4. Свистунова Т.М. Інформатика. 9 клас. Рівень стандарту. Серія “Мій конспект”. – Х.: Основа, 2010
5.Свистунова Т.М. Інформатика. 10 клас. Рівеньстандарту.Серія “Мійконспект”. – Х.:Основа, 2010


Комментариев нет:

Отправить комментарий